JAMBOX mobile – FAQ i poradnik

  1. Po włożeniu karty SIM JAMBOX mobile do telefonu nie mogę korzystać z Internetu i nie mogę wysłać wiadomości MMS.
    • W pierwszej kolejności należy upewnić się czy w telefonie włączona jest transmisja danych oraz czy poprawnie zostały skonfigurowane punkty dostępowe (APN) dla usług: INTERNET i MMS.
    • SMS-y konfiguracyjne z ustawieniami punktów dostępowych (APN) do usług: INTERNET i MMS powinny dotrzeć podczas pierwszego uruchomienia urządzenia z nową kartą SIM.
    • Jeżeli takie SMS-y dotarły należy je bezwzględnie zainstalować.
  2. Mój telefon nie otrzymał automatycznej konfiguracji APN dla usługi internetowej i usługi MMS.
    • Jeżeli SMS-y konfiguracyjne nie dotarły, należy wysłać dwa bezpłatne SMS-y na numer 8090 o następującej treści: INTERNET (w celu otrzymania konfiguracji dla usługi dostępu do Internetu) oraz MMS (w celu otrzymania konfiguracji dla usługi MMS).
    • Po otrzymaniu SMS-ów konfiguracyjnych, należy je bezwzględnie zainstalować.
    • Jeżeli, pomimo wysłania bezpłatnych SMS-ów na numer 8090, nadal nie dotarły SMS-y konfiguracyjne, należy samodzielnie wprowadzić konfigurację dla APN Internet i APN MMS.
    • Szczegółowa konfiguracja APN-ów znajduje się w Poradniku (poniżej: Konfiguracja APN).
  3. Czy w JAMBOX mobile usługa roamingu jest włączona automatycznie?
    Usługa roamingu domyślnie jest wyłączona, aby ją włączyć należy złożyć odpowiednie zlecenie w Biurze Obsługi Abonenta swojego lokalnego Operatora (dane kontaktowe znajdują się na Umowie Abonenckiej) lub aktywować za pomocą Panelu JAMBOX (https://panel.jambox.pl) – sekcja Limity i blokady. 
     
  4. Czy w JAMBOX mobile usługi Premium (SMS Premium, MMS Premium, połączenia Premium) są włączone automatycznie?
    Dla bezpieczeństwa naszych Abonentów dostęp do usług Premium domyślnie jest wyłączony (zablokowany), aby je włączyć należy złożyć odpowiednie zlecenie w Biurze Obsługi Abonenta swojego lokalnego Operatora (dane kontaktowe znajdują się na Umowie Abonenckiej) lub dezaktywować blokadę za pomocą Panelu JAMBOX (https://panel.jambox.pl) – sekcja Limity i blokady.
     
  5. Co dzieje się w sytuacji w której wykorzystam swój limit danych?
    Po wykorzystaniu dostępnego w konkretnym pakiecie limitu danych włączony zostaje tzw. lejek internetowy. Prędkość transmisji spada wówczas do 32 kbit/s. Korzystanie z dostępu do Internetu po włączeniu lejka jest bezpłatne. Chcąc nadal korzystać usługi dostępu do Internetu z pełną przepustowością należy zamówić dodatkowy pakiet danych (oferta pakietów dodatkowych znajduje się w Cenniku) składając odpowiednie zlecenie w Biurze Obsługi Abonenta swojego lokalnego Operatora (dane kontaktowe znajdują się na Umowie Abonenckiej).
     
  6. Co to jest próg kwotowy (domyślny próg kwotowy 200 zł)?
    Próg kwotowy to zabezpieczenie wydatków abonenta (innych niż abonamentowych), mające na celu blokadę usług w przypadku przekroczenia kwoty 200 zł. Jest to limit bezpieczeństwa na wszystkie usługi poza abonamentem (połączenia międzynarodowe, usługi Premium, usługi w roamingu, usługi dodatkowe).
     
  7. Nie jestem abonentem usługi telewizyjnej, czy i jak mogę założyć konto się do Panelu JAMBOX?
    Do założenia konta potrzebne będą dwie dane:
    1. Adres e-mail, który abonent podaje podczas podpisywania umowy na usługi mobilne.
    2. Numer ID abonenta, który abonent może otrzymać podczas podpisywania umowy w BOK operatora.
      W nowych umowach (tych zawartych po 6.04.2018) taki numer znajduje się na umowie abonenckiej.

      Następnie należy:

    • wejść na stronę panel.jambox.pl,
    • kliknąć w „Nie pamiętam hasła”,
    • podać adres e-mail, który został podany podczas podpisywania umowy,
    • kliknąć w RESETUJ HASŁO.

      System wyśle na adres e-mail abonenta link do aktywacji konta i wprowadzenia nowego hasła.
      Po otrzymaniu maila należy:
       

    • kliknąć w link,
    • wprowadzić Numer ID klienta,
    • wprowadzić i powtórzyć nowe hasło,
    • kliknąć w USTAW HASŁO

      Po zmianie hasła należy wrócić do ekranu logowania, wprowadzić adres e-mail, wprowadzić nowe hasło i zalogować się.

Poradnik

Konfiguracja Centrum SMS

 

Numer do Centrum SMS

+48 601 000 310

Konfiguracja poczty głosowej

 

Konfiguracja i korzystanie
z Poczty Głosowej JAMBOX mobile

1. Sprawdź jaki jest status Twojej poczty głosowej wpisując następujący kod USSD: *122# 
2. Jeżeli poczta głosowa nie jest aktywna, wpisz poniższy kod aktywacyjny: *122*11# 
3. Jeżeli chcesz odsłuchać swoje wiadomości lub skonfigurować swoją pocztę głosową zadzwoń na numer: 1110 lub +48 579 49 11 10 
4. Jeżeli chcesz dezaktywować usługę poczty głosowej wpisz następujący kod USSD: *122*00#

Konfiguracja APN

 

APN Internet

Nazwa: INTERNET
APN: internet
Typ uwierzytelnienia: CHAP
Typ APN: default,supl
MCC: 260
MNC: 01
Protokół APN: IPv4
Protokół APN podczas roamingu: IPv4

Pozostałych pól nie należy edytować.

 

APN MMS

Nazwa: MMS
APN: mms.jambox.pl
MMSC: http://mms.jambox.pl:8002
Proxy dla MMS: 212.2.96.16
Port MMS: 8080
Typ uwierzytelnienia: PAP
Typ APN: mms
MCC: 260
MNC: 01
Protokół APN: IPv4
Protokół APN podczas roamingu: IPv4

Pozostałych pól nie należy edytować.

 

Uwaga!

W zależności od rodzaju i modelu urządzenia oraz zainstalowanego systemu operacyjnego, nie wszystkie powyższe pozycje konfiguracyjne będą wymagały zmiany/ustawienia.

 

Przykładowa konfiguracja APN dla iOS

Ustawienia › Sieć komórkowa › Sieć komórkowa danych:

1) Dla APN internet:
› w ‘Dane sieci komórkowej’ › APN › internet
› w ‘Konfiguracja LTE (Opcjonalna)” › APN › internet

2) Dla APN mms.jambox.pl › w ‘MMS’ › APN › mms.jambox.pl

› w ‘MMSC’ › http://mms.jambox.pl:8002
› w ‘Proxy MMS’ › 212.2.96.16:8080
› w ‘Maks wielkość MMS’ -> 307200
› w ‘URL profilu UA dla MMS’ › mms.jambox.pl

Pozostałe pola bez uzupełniania

Po zakończonej konfiguracji wymagany jest restart urządzenia.

 

Przykładowa konfiguracja APN dla Windows Phone

Ustawienia opcje komórkowe + SIM › ustawienia Karty SIM:

1) dla APN internet › ’Dodaj APN do internetu’ › APN › internet

2) dla APN mms.jambox.pl › ‘Dodaj APN do MMSów’:

› ‘APN’ › mms.jambox.pl
› ‘MMSC URL’ › http://mms.jambox.pl
› ’MMSC port’ › 8002
› ‘Maksymalny rozmiar MMS’ › 307200
› ‘Proxy MMS’ › 212.2.96.16:8080

Przydatne kody USSD

 

*101#

Sprawdzenie statusu aktywnych usług

*122#

Sprawdzenie statusu poczty głosowej

*122*11#

Aktywacja poczty głosowej

*122*00#

Dezaktywacja poczty głosowej

*101*11*14#

Aktywacja połączeń oczekujących (Call wait)

*101*00*14#

Dezaktywacja połączeń oczekujących

*101*11*15#

Aktywacja zawieszania połączeń (Call hold)

*101*00*15#

Dezaktywacja zawieszania połączeń

*101*11*16#

Aktywacja połączeń konferencyjnych (Conference Call)

*101*00*16#

Dezaktywacja połączeń konferencyjnych

*101*11*17#

Włączenie blokowania połączeń bez prezentacji numeru (ACR)

*101*00*17#

Wyłączenie blokowania połączeń bez prezentacji numeru